Régi ismerõs, vagy nem?
Elõször is, akik játszottak annak idején az NFS Underground alapjátékkal, azoknak sok meglepetésben nem lesz részük, tehát tudni fogják, hogy mit hogy és hogy mit - kapáska?!. Az autók irányítása változott ugyan, de nem radikálisan, így a tapasztalt rókáknak nem igazán lesz gondjuk a lóerõk kordában tartásával. Itt vannak aztán a jó öreg játékmódok, amelyek némi reformon átestek ugyan, de lényegükben ugyanaz a cél, mint az elõzõ epizódban - nyerni. De mindezek ellenére azért érdemes a lejjebb íródott sorokra is egy röpke pillantást vetni, akiknek pedig ez az elsõ közelebbi kapcsolatuk (na nem olyan :D) az NFSU és a nitro fogalmával, azoknak pedig hatványozottan ajánlott.
Garázs - csak én...
Az gondolom már köztudott volt, hogy a fejlesztõk kissé "GTA-s"-ra vették a figurát, így az elsõ résszel ellentétben nem menübõl navigáljuk karrierünket, hanem az aszfalton, a városban szabadon járkálva. Ezáltal meghatározó szerephez juttott a garázsunk, mely kis túlzással az otthonunk is. Városi csavargás közben bármikor begurulhatunk a garázsba (a pause menüben elég csak a "Jump to Garage?" gombra kattintani) és elmenthetjük a játékot, vagy adott esetben lecserélhetjük a verdánkat. Ha visszalépünk a városba akkor ott folytathatjuk a túránkat, ahol éppen abbahagytuk.
...és az autóm!
Pár sorral feljebb már említettem, hogy autót is cserélhetünk a garászban. Ahogy egyre elõrébb jutunk a játékban, úgy lehetõségünk nyílik akár 5 kocsit is birtokolni. Persze a gond csak az, hogy - kredit híján - nem mindegyiket tudjuk feltuningolni, tehát célszerûbb 2-3 autónkra koncentrálni, és azokat kegyetlenül felturbózni. Érdemes egy óriás monstrumot (mondjuk egy Hummer-t) és egy rendes "közúti" autót tartani, mert mindkét esetben bele kostolhatunk olyan játékmódba, amelybe más osztályú autóval nem lehet.
Drag
A Drag játékmód maradt a régi, tehát amire figyelni kellett az elõzõ résznél arra itt is kell, viszont most sokkal fokozottabban. Ha akár egy váltást is elrontunk, akkor kis túlzással ugyan, de kezdhetjük elõlrõl a versenyt. Nemhiába mondták sokan, hogy a gyorsulás a legnehezebb a játékban, még könnyû fokozaton is majdnem olyan, mint az elõd a legnehezebb szinten. Az ellenfelek nem ritkán bizony rendesen ki is szúrnak velünk, nem restek nekilökni egy tereptárgynak, vagy a szembejövõ autónak. Tehát érdemes lesz felkötni a gyatyeszt!
Drift Revision 1
A Drift mód alapvetõen két eltérõ irányba vált szét. Mindkét típus lényegesen eltér az NFSU-ban megszokottnál. Az elsõn ugyanolyan pályán kell haladnunk, mint az elõzõ részben, viszont most nem egyedül, hanem négyen fogjuk egyszerre a gumit égetni. Ez két dolog miatt is megnehezíti a helyzetünket: elõször is könnyen ütközhetünk egymással, ami nem várt eredményekhez vezethet, másodszor pedig 30 másodpercünk van az elsõ játékos finishbe érkezése után, hogy a célba érjünk. Ezeket az újításokat leszámítva teljesen megegyezik a régi Driftel.
Drift Revision 2 - Downhill
A másik újragondolt Drift változatban dimbes-dombos szerpentinen kell haladnunk, ezúttal egyedül. De ha azt gondolnánk, hogy ez piskóta, akkor számolni kell a szembejövõ nõi sofõrökkel is, hiszen mint említettem közúton folyik a verseny.
StreetX
A StreetX az elsõ igazán új versenytipus a játékban. Valójában semmi extrát nem nyújt, a Drift pályához hasonló vonalvezetésen folyik a verseny három kihívóval. Semmi más dolgunk nincs, mint õrült módjára nyomni a gázt és megtalálni az ideális íveket, vagy esetleg az ellenfeleket kicsit fenékbe billenteni.
U.R.L - Underground Racing League
Ez az egyik legkirályabb mód a játékban (legalább is szerintem), igazi versenypályákon kell égetni a benzint. Összesen hatan kergethetjük egyszerre egymást az éjszakában, hol hivatalos versenypályán, hol pedig a repülõtéren. Csak arra kell ügyelnünk, hogy mi legyünk a leggyorsabbak.
Jó ha tudod!
Az egész városban vannak levágásaok, amiket általában érdemes is kihasználni. Nem csak elõnyhöz juthatunk a rövidítésekkel, hanem még a nitro palackunk is kap egy kis pluszt.
A nitro használata most sokkal átgondoltabb lett, mint az elõdben. A Style pontok helyett most nitrot "kapunk", tehát érdemes verseny közben egy kicsit figurázni, így a nitro mutatója sosem fogja elérni a nullát.
A második epizódban a pénz beszél. Néha kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy még "benzinre" sem futja, de szerencsére vannak apró trükkök a pénzszerzésre. Az egész városban el van dugdosva jó sok zöldhasú, amit egy zölden világító bankó jelez. Egyszerûen csak átmegyünk rajta és gazdagabbak lettünk pár dolláral.
Ha éppen nincs kedvünk komoly versenyekbe belevágni, de viszont nem vetnénk meg egy kis gyors (szó szerint gyors lesz) pénzt, a legjobb megoldás, ha kihívunk valakit egy macska-egér játékra (a kihívható ellenfeleket narancssárgán jelzi a GPS). Elég csak közel menni a kiszemelt áldozathoz és megnyomni az "Enter" billenytût. Az a lényeg, hogy 300 méteren kivûlre kerülj az ellenfeledtõl, lehetõleg úgy, hogy te diktálod a tempót - ellenkezõ esetben mi vesztünk 100 dollárt.
Ha már nagyon irritálnak az ellenfelek, akkor meg lehet próbálozni a kilökésükkel, ami általában bejön. Csak az a lényeg, hogy te legyél hátrább, így elég egy kicsit megtolni az elõtted lévõ farát és kis szerencsével kipördül a szerencsétlen!
Már említettem, hogy életünket ténylegesen mi irányítjuk az aszfalton gurulva, ezért ha valamivel megszeretnénk lepni magunkat és a verdánkat, fel kell keresnünk a boltokat (ami néha nem egyszerû), és ha egyszer megtaláljuk, akkor ott marad a GPS-en. Nos, az alant látható térkép ebben nyújthat egy kis segítséget.
Tuning, tuning, tuning...
Az új részben a motorikus tuningon kívûl az optikai tuningra is igen nagy hansúlyt fektettek a fejlesztõk. Persze ez még nem azt jelenti, hogy a külsõ fontosabb lenne a belbecsnél, így még mindig azt ajánlom, hogy belülrõl kifelé haladva tuningoljunk. Tehát mindenek elõtt a motort és az egyébb belsõségeket fejlesszük, és csak az után jöhet a külcsín. Viszont most tényleg van értelme a moddingnak (remélem nem mondtam hülyeséget:D), hiszen a csillagok szerint kerülünk fel a magazinok és DVD-k címlapjára, illetve borítójára.
Mitõl töltödik fel a nitro?
Némileg felmegy egy egységgel a nitro, ha: - levágod a pályát - szélárnyékban haladsz - ugratsz - közel mész el egy civil autó mellett - csúsztatod a kocsit - elsõként teljesítesz egy kört - farolgatsz eszeveszetten - villogsz a hidraulikával ("J" betû alapon) - "fújtatod" a nitrot - mérges bika effektus
Optimális grafika
A második epizód rendesen bekeményített a hatalmas területekkel, így észnél kell lenni meddig emeljük a részletességet. A Filtering és az FSAA opciókat ajánlott kapásból kikapcsolni, ha csak nem egy új generációs kártya pihen a gépben. |